Mapa strony Kontakt Sklep internetowy
szukanie zaawansowane
Program
Program na rck.com.pl

XXVI Dni Muzyki Organowej i Kameralnej im. Henryka Klai Zespól muzyki Dawnej „CANTICA SACRA’’, STANISŁAW PIELCZYK

04 Wrzesień 2013|godz. 18:45|Kościól pw. św. Jakuba
XXVI Dni Muzyki Organowej i Kameralnej  im. Henryka Klai Zespól muzyki Dawnej „CANTICA SACRA’’, STANISŁAW PIELCZYK

Kliknij "zobacz więcej", aby poznać szczegóły.

Zespół muzyki dawnej „CANTICA  SACRA’’

  • Katarzyna Puch-sopran,
  • Vicki Melin - flet traverso,
  • Klaudia Matlak- skrzypce barokowe,
  • Julia Karpeta –viola da gamba,
  • Paulina Tkaczyk- klawesyn.

Program:
1) A. Vivaldi – Cantata “ All’ombra di sospetto” na sopran, flet i basso continuo

2) A. Vivaldi – Sonata D-Major RV 84 na skrzypce, flet i basso continuo

3) F. Couperin – VIII Koncert z "Concert Nouveaux" na flet, skrzypce i basso continuo

4) M.P. de Monteclair – Kantata "Ariane et Bacchus" na sopran, skrzypce, flet i basso continuo


Vicki Melin – flecistka z USA ,specjalistka w dziedzinie muzyki barokowej i renesansowej oraz średniowiecza . Studiowała w Bostońskim Uniwersytecie Mistrzów Muzycznych z Christopherem Kruegerem . Następnie studiowała z Wilbertem Hazelzetem w Królewskim Konserwatorium w Den Haag w Holandii i otrzymała dyplom artysty muzyka w 1995 roku . Ponadto brała udział w kursach mistrzowskich z takimi profesorami , jak : Barthold Kuijken , Lisa Beznosiuk i Margriet Tindemans .
 Po powrocie do Ameryki założyła grupę „Ensemble Fortuna” w Bostonie , która wykonuje muzykę renesansową w różnych składach zespołowych . Gra na kopii belgijskiego fletu Traverso z XVII wieku .
Od 2006 r. mieszka w San Francisco , w Stanie California , gdzie  działa jako specjalistka w zakresie muzyki dawnej , grając na wczesnobarokowym flecie traverso .
Nagrywała dla radio WGBH i KING , radia państwowego w Bostonie i Seatle . Odbyła tournee do Kanady i po wyspach Północno-Zachodniego Pacyfiku z zespołem muzyki renesansowej „ODHECATON” , w czasie którego wykonywała muzykę Hildegaard von Bingen z Seattle , Waszyngton .
Koncertowała również w USA , Niemczech i Holandii . W Polsce koncertowała trzykrotnie :  w roku 1996 brała udział w XI Dniach Muzyki Organowej i Kameralnej w Rybniku i miastach ościennych wraz z Zespołem Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej w Katowicach , w roku 1999 odbyła tournee , koncertując wraz z organistką Elżbietą Włosek w 9 miastach północnej i południowo-wschodniej Polski oraz w roku 2010 , w którym wzięła udział w festiwalach Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Rybniku , Raciborzu i Zabrzu wraz z zespołem
muzyki dawnej P.S.M. w Rybniku .

KATARZYNA PUCH – sopran – absolwentka studiów I stopnia, obecnie studentka roku dyplomowego studiów II stopnia wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Prof. Henryki Januszewskiej-Staoczyk. Koncertowała jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą (XI, XIV, XV Festival de Musique Baroque d’Auvergne, XIX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie, IX Festiwal Młodzi Artyści w Krakowie, XV Nowohucka Wiosna Muzyczna w Krakowie, XIV Letnie Koncerty Muzyki Organowej i Kameralnej w Limanowej). Odznaczona przez Polski Związek Chórów i Orkiestr Brązową Odznaką Honorową za wieloletnią działalnośd chóralną. Uczestniczyła w IX Kursie Wokalistyki Operowej w Krynicy Zdroju, pracując pod kierunkiem takich profesorów jak: J. Romaoska, M. Witkiewicz, M. Growiec. Brała udział w kursach wokalnych na temat pieśni niemieckiej, czeskiej arii oraz interpretacji muzyki baroku oraz w wykonaniach: polskiej prapremiery Opery żebraczej J. Gay’a (Teatr w Bytomiu, Akademia Muzyczna w Katowicach); opery Suor Angelica (reż. W. Ochman, kier. muz. M. Klauza, Opera Śląska w Bytomiu). Odtwórczyni głównej roli w spektaklu Dom Bernardy Alba G. Lorca (reż. J. Głybin, Dni Muzyki Wokalnej – Akademia Muzyczna w Katowicach). Od 2009 r. prowadzi zajęcia z emisji głosu z Chórem Chłopięcym Bazyliki MBB w Limanowej.

KLAUDIA MATLAK - skrzypce barokowe - od 2007 roku gra na skrzypcach barokowych i rozwija swe zainteresowanie w historycznym wykonawstwie muzyki dawnej. Po ukończeniu Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. F. Chopina w Krakowie, kontynuowała edukację w Akademii Muzycznej Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie skrzypiec barokowych Zbigniewa Pilcha. W 2010 r. uzyskała dyplom licencjacki. Na przełomie roku 2009/2010 przebywała na międzynarodowej wymianie Erasmus w Conservatorio di Musica dall’Abaco w Weronie, gdzie studiowała w klasie Stefano Montanariego i Enrico Parizziego. W latach 2010-2012 kontynuowała naukę w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie Martyny Pastuszka. W październiku 2012 obroniła tytuł magistra sztuki. Jako studentka brała udział w licznych kursach m.in.: „Académie de Sablé a Prague” w Czechach (klasa Davida Plantier), Kursy interpretacji muzyki dawnej w ramach „Międzynarodowego Festiwalu Bachowskiego” w Świdnicy (klasa Enrico Gattiego). Była członkiem XVI Académie Baroque Européenne d'Ambronay (2009) i European Union Baroque Orchestra (2011). Z obiema orkiestrami grała na wielu prestiżowych festiwalach europejskich we Francji, Portugalii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Turcji, Luksemburgu, Włoszech i na Węgrzech. W czasie swojej edukacji miała okazję współpracować z wybitnymi muzykami i osobowościami takimi jak: Sirkka-Liisa Kaakinen, Lars Ulrik Mortensen, Enrico Onofri, Alexis Kossenko, Martin Gester, Alberto Rasi, Anton Steck, Peter Zajicek, Andreas Spering, Ralf Sohaczewsky, Jan Tomasz Adamus, Marek Toporowski. Swoje doświadczenie w kraju wzbogacała będąc członkiem barokowej orkiestry Apella Cracoviensis, Harmonologia, Wrocławskiej Orkiestry Barokowej, Concerto Polacco, Gdyńskiej Orkiestry Kameralnej, a także grając na festiwalach: „Międzynarodowy Festiwal Bachowski” w Świdnicy, „Wratislavia Cantans” i „Maj z Muzyką Dawną” we Wrocławiu, „Musica Sacra” w Gdyni.

PAULINA TKACZYK – klawesyn, flet traverso – absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie klawesynu Prof. Bogumiły Gizbert-Studnickiej oraz Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie klawesynu       i pianoforte Prof. Roberta Hilla (dyplomy z wyróżnieniem). Ukończyła również studia podyplomowe                 w Hochschule für Musik und Theater w Monachium w klasie klawesynu Prof. Christine Schornsheim uzyskując Dyplom Koncertowy. Studiowała także grę na flecie barokowym traverso u Prof. Karla Kaisera oraz u Prof. Michaela Schmidta-Casdorffa. Swoje umiejętności rozwijała na wielu mistrzowskich kursach klawesynowych i fletowych. Pracowała wtedy pod kierunkiem takich profesorów jak: H. Dreyfus, K. Gilbert, C. Tilney,  B. van Asperen, R. Kohnen, J. Christensen, I. Wjuniski, W. Kłosiewicz, B. Kuijken, J. Ogg, R. Brown. Artystyczne wykształcenie doskonali obecnie na studiach doktoranckich w Akademii Muzycznej w Krakowie.
W 2003 r. zdobyła wyróżnienie na Konkursie Klawesynowym Wyższych Uczelni Niemieckich w Saarbrücken. Za szczególne osiągnięcia artystyczne otrzymała Nagrodę Edukacyjną Miasta Krakowa, Stypendium Twórcze Miasta Krakowa, „Sapere Auso” Małopolskiej Fundacji Stypendialnej, Stypendium Ministra Kultury                   i Dziedzictwa Narodowego RP „Młoda Polska”, Stypendium DAAD Deutscher Akademischer Austausch Dienst.  W 2002 r. założyła zespół „Cantica Sacra”, a w 2008 r. „Musica Graziosa”. Jako klawesynistka, pianistka i flecistka brała udział w wielu prestiżowych festiwalach i koncertach w Polsce, Francji, Niemczech      i Szwajcarii (między innymi: XXIX Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, XIII Ogólnopolski Festiwal „Tydzień Talentów w Tarnowie”, Tynieckie Recitale Organowe, Muzyka w Starym Klasztorze w Łodzi-Łagiewnikach, „Tempus Paschale” w Lublinie, Gliwicki Festiwal Bachowski, 32 Międzynarodowy Festiwal „Muzyka w Starym Krakowie”, XIX Festiwal Muzyki Dawnej w Zamku Królewskim w Warszawie, XI Międzynarodowy Festiwal Organowy w Zakopanem, XVI i XVII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w Wolsztynie, „Letnie Podgórskie Koncerty” w Krakowie, V. Festiwal Muzyczny im. Theodora Christopha,  koncerty w cyklu „Wieczory Wawelskie” oraz wielokrotnie w festiwalach: „Młodzi Artyści w Krakowie”, Dni Bachowskie, Festiwal de Musique Baroque d’Auvergne - Francja). Od 2007 r. zatrudniona w Katedrze Klawesynu  i Instrumentów Dawnych Akademii Muzycznej w Krakowie, a od września 2010 r. również w Szkole Muzycznej w Wieliczce.

koncerty organowe

Poleć na:
Podaj adres email osoby, której chcesz polecić artykuł::
Podaj imię polecającego::
Podaj swój adres email:
13
Sierpień 2020
PoWtŚrCzPtSoNd
27282930311
2
3
4
5
6
78
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
123456
Polecane galerie i media
Newsletter
Bezpieczne płatności realizuje dotpay.pl

Miasto RaciborzPowiat RaciborzPWSZProgram Dom Kultury+ Inicjatywy Lokalne Narodowego Centrum KulturyNasz Raciborzi-region.euRaciborzGazeta informatornowiny portalPortal inforacibórzBank SpółdzielczyLogo VanessaNowinyKonkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The best OFF”
RCK © 2011 Wszystkie prawa zastrzeżone Raciborskie Centrum Kultury, 47-400 Racibórz, ul. Chopina 21, tel. 32 415 31 72, tel./fax 32 415 25 40 Realizacja: Margomedia
Portal www.rck.com.pl wykorzystuje pliki cookies, czyli tzw "ciasteczka". W przypadku braku akceptacji korzystania z plików cookies prosimy o opuszczenie strony.
Zamknij