Mapa strony Kontakt Sklep internetowy
szukanie zaawansowane
Program
Program na rck.com.pl

XXXV Dni Muzyki Organowej i Kameralnej im. Henryka Klai

21 Wrzesień 2022|godz. 18:45|Kościół pw. św. Jakuba
XXXV Dni Muzyki Organowej i Kameralnej im. Henryka Klai

MARCIN CISZEWSKI - kontratenor

CLASSIC ENSEMBLE

Gabriela Ciołek - Sitter  (flet), Barbara Śrubarz (flet), Aleksandra Stopa (wiolonczela), Elżbieta Żurawiecka-Włosek (pozytyw/organy)

Marcin Ciszewski – kontratenor

Należy do ścisłego grona pierwszych polskich kontratenorów, którzy posiadają istotny udział w rozwoju sztuki wokalnej nurtu autentyzmu w Polsce, przełomu XX i XXI wieku. 

 Ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku w 1999 roku (dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu prof. Piotra Kusiewicza).Rozpoczął swoją karierę artystyczną już w czasie studiów. Występował na wielu estradach filharmonicznych w Polsce, wykonując głównie repertuar oratoryjno-kantatowy. Prezentował zarówno partie tenorowe, jak i kontratenorowe. Zadebiutował w Warszawskiej Operze Kameralnej i Filharmonii Narodowej. Wyspecjalizował się w wykonawstwie muzyki dawnej. Rozpoczął współpracę z wieloma zespołami muzyki dawnej, które były wówczas prekursorami w wykonawstwie dzieł  średniowiecza, renesansu i baroku - m.in. IL Tempo - Agaty Sapiechy, Ars Nova - Jacka Urbaniaka, Dolnośląska Orkiestra Barokowa, Cappella Gedanensis, Parnassos, Musica Antiqua Köln – Reinhardta Goebela.

Artysta ukończył studia jako tenor, kontratenor i haute-countre, co jest ewenementem w skali światowej.

 Marcin Ciszewski koncertował m.in: w Niemczech, Austrii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Grecji, Holandii, Belgii, Szwajcarii, na Węgrzech i na Ukrainie. Śpiewał na festiwalach i estradach muzycznych w Paryżu (Katedra Notre-Dame w Wersalu) Rouen, Luneville, Saint Denis, Rioclar, Pontoise, Grenoble, Brest, Quimper, St Renan i innych. Występował w prestiżowych salach koncertowych Europy, takich jak Concertgebouw (Amsterdam), Tonhalle (Zurich), Casino (Bazylea), Kultur Center Saal (Lucerna), Theatre Royal de Namur (Francja), Audytorium de Lyon, Opera de Besancon, Theatre du Capitole de Tulouse, Generale Theatre de Bourg-en-Bresse.

Na zaproszenie Rinaldo Allessandriniego w 2001 roku, wziął  udziału w przedsięwzięciach muzycznych Europejskiej Akademii Barokowej w Ambronay (Francja).

 Marcin Ciszewski uczestniczył w  wydarzeniach kulturalnych  pod patronatem  prezydentów: Aleksandra Kwaśniewskiego i Jacques’a Chiraca (m.in. Festiwal Vezere we Francji - „Nova Polska 2004”). Występował charytatywnie dla Fundacji Lady Sue Ryder w Polsce.

Współpracował z uznanymi polskimi dyrygentami takimi jak : Stefan Stuligrosz, Marek Tracz, Tadeusz Zathey, Jerzy Kosek, Mirosław Jacek Błaszczyk, Jerzy Salwarowski, Jerzy Swoboda, Stanisław Krawczyński, Wojciech Michniewski, Jacek Boniecki, Jan Łukaszewski czy Michał Nesterowicz.

Wielokrotnie nagrywał dla Polskiego Radia i Telewizji, francuskiego kanału muzycznego Mezzo oraz Radio Clasiqe. Należy do europejskiego stowarzyszenia artystów  Spedidam z siedzibą w Paryżu. (SPEDIDAM, założona w 1959 roku, jest organizacją zbiorowego zarządzania prawami własności intelektualnej artystów wykonawców.)

Od 2006 roku Marcin Ciszewski występuje z polską organistką Ewą Bąk.  Wspólnie dokonują nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych oraz światowych prawykonań utworów Eugeniusza Brańki, Mariana Sawy i Jacka Urbaniaka. Wykonali kilkaset koncertów w kraju i za granicą.

 W latach 2001 – 2012, Marcin Ciszewski był współtwórcą i kierownikiem Chóru Akademii Morskiej w Gdyni.

W 2005 roku rozpoczął pracę w Akademii Muzycznej w Gdańsku. W 2019 roku uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego sztuk muzycznych.  Prowadzi swoją klasę śpiewu solowego, jest także wykładowcą w Podyplomowym Studium Muzyki Dawnej na tej samej uczelni. Prowadzi szkolenia z zakresu emisji i  higieny głosu  dla środowisk akademickich oraz wielu grup zawodowych pracujących głosem.

 

CLASSIC ENSEMBLE  - powstało w roku 2010 jako zespół towarzyszący amerykańskiej flecistce - Vicki Melin, grającej na barokowym flecie traverso. Od tego czasu koncertuje we własnym składzie, bądź też z udziałem solistów z kraju i zagranicy. Od roku 2021 koncertuje z udziałem kontratenora - Marcina Ciszewskiego, posiadającego rzadki rodzaj głosu męskiego.

Zespół specjalizuje się zarówno w wykonywaniu muzyki barokowej, jak i w opracowywaniu muzyki w stylu gallant, muzyki klasycznej, romantycznej - aż po muzykę współczesną, na głos i instrumenty wchodzące w skład zespołu.

 Gabriela Ciołek-Sitter jest absolwentką PSM I i II stopnia im. K. i A. Szafranków w Rybniku w klasie fortepianu. Studia muzyczne kontynuowała w Katedrze Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Tam też rozpoczęła naukę śpiewu w PSM II stopnia im. W. Żeleńskiego w klasie prof. J. Zatheyowej. Po ukończeniu studiów pracowała w redakcji Encyklopedii Muzycznej PWM w Polskim Wydawnictwie Muzycznym w Krakowie, kontynuowała naukę śpiewu u prof. J. Zatheyowej oraz prowadziła działalność koncertową. Występowała jako solistka Akademickiego Chóru "Organum" w Krakowie, oraz w licznych koncertach muzyki oratoryjnej i kameralnej. Z chórem "Organum" odbyła wiele podróży koncertowych w kraju i za granicą, m. in. w Niemczech, we Włoszech, w Szwajcarii, we Francji, w USA.

W latach 1992-2005 mieszkała w USA, gdzie kontynuowała działalność koncertową i pracowała jako nauczyciel śpiewu, fortepianu oraz prowadziła zajęcia z terapii emisji głosu.Regularnie współpracowała z OshkoshChamberSingers. Była uczestnikiem konkursu Petera Pearsa w Londynie. Brała udział w seminariach i klasach mistrzowskich z HelmuthemRillingiem (Bach Academie, Stuttgart), Sir Davidem Wilcocksem (King's College, Cambridge) i Johnem Allexandrem (Cleveland Conservatory of Music, Cleveland).

Barbara Śrubarz – od samego początku edukacji i kariery muzycznej jest związana z Górnym Śląskiem, gdzie ukończyła podstawową szkołę muzyczną Rybniku a następnie liceum muzyczne w Katowicach. Wyższe studia ukończyła w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie fletu. Po ukończeniu studiów grała w orkiestrze Filharmonii Opolskiej na stanowisku pierwszego flecisty, z którą koncertowała w kraju jak również za granicą w Niemczech, Danii, Belgii, Holandii i Hiszpanii w ramach współpracy z Ballet Classique de Paris.
Równolegle z działalnością orkiestrową pracuje jako nauczyciel gry na flecie w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych I i II stopnia  w Żorach. W ramach działalności pedagogicznej odbyła kursy mistrzowskie m. in. u prof. Petera Lucasa Grafa (Szwajcaria), prof. Mirjam Nastasi(Niemcy), prof. Barbara Gisler-Haase oraz prof. Furugh Karimi DjafarZadeh (Austria).Od 1993r. jest flecistką Orkiestry Symfonicznej im. Braci Szafranków w Rybniku. Jest zaangażowana w projekty orkiestrowe realizowane przez ZPSM I i II stopnia im. Braci Szafranków w Rybniku oraz Orkiestrę Kameralną „Camerata Sariensis” w Żorach. Aktywnie angażuje się w życie kulturalne środowiska poprzez działalność kameralną m. in. w Zespole Muzyki Dawnej.

Aleksandra Stopa - ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I i II st. w Rybniku w klasie wiolonczeli. Studia muzyczne kontynuowała w Akademii Muzycznej w Krakowie. W trakcie studiów i po ich ukończeniu brała udział w licznych kursach muzycznych, prowadzonych m.in. przez  profesorów: Witolda Hermana, Iwana Monighettiego, Kurta Lewina, Andrzeja Orkisza, Pawła Głombika, Clausa Reinchardta.Po studiach była członkiem orkiestry kameralnej Capella Cracoviensis w Krakowie. Jako kameralistka koncertowała w wielu krajach  m.in. w: Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, USA. Była współzałożycielem i muzykiem Zespołu Muzyki Barokowej w Krakowie. Obecnie jest nauczycielem
gry na wiolonczeli w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych I i II stopnia  w Żorach i Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Rybniku. Jest również członkiem Orkiestry Symfonicznej im. Braci Szafranków w Rybniku oraz Orkiestry Kameralnej "Camerata Sariensis" w Żorach.

Elżbieta Włosek-Żurawiecka – Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I i II st. w Rybniku w klasie fortepianu, a następnie studiowała na Wydziale Wychowania Muzycznego oraz na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie organów prof. Juliana Gembalskiego.

W latach 1993/94 odbyła uzupełniające studia podyplomowe w Konserwatorium Muzycznym w Toulouse (Francja), które zakończyła egzaminem konkursowym zdobywając dyplom organisty koncertowego. Była uczestniczką wielu kursów mistrzowskich w kraju i zagranicą, m.in. z profesorami: Jean Boyer, M. Torrent, L.F.Tagliavinii, Wolfgang Seifen. Obecnie prowadzi klasę organów i fortepianu w  szkole muzycznej w Raciborzu oraz klasę organów w szkole muzycznej w Rybniku. Oprócz tego prowadzi działalność koncertową, jako solistka i kameralistka.

Jest wieloletnią organizatorką Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Rybniku i Raciborzu oraz w miastach ościennych.

Program zespołu „Classic Ensemble” na 21.09.2022:

1. G.Corrette – Plein Jeux et Fugue de La Messe de 8me Ton (organy)

2. A. Vivaldi – Domine Deus z Glorii RV589 na sopran, flet i b.c.

3. A.Vivaldi – „Stabat Mater”cz.8 i 9 na kontratenor, flet i b.c.

4. C.Monteverdi - Duet "Pur ti miro" w opracowaniu na sopran, kontratenor, flet i b.c.

5. J.S.Bach –  z cyklu Pieśni Biblijne:”Nur mein Jesus ist mein Leben“

               i „Jesus, unser Trost und Leben“ w opracowaniu na sopran, flet i b.c.

6. G.Caccini – Canzonetta w opracowaniu na kontratenor, flet i b.c.

7. V.Bellini – Duet „Angiol di pace” w opracowaniu na sopran, kontratenor, wiolonczelę i organy

8. A.Vivaldi – Aria z „Filiae mestrae Jerusalem“ w opracowaniu na kontratenor, flet i b.c.

9. J.Haydn – Benedictus z „Kleine Orgelmesse” w opracowaniu na sopran , flet, wiolonczelę i organy.

10. C.Franck – Panis Angelicus w opracowaniu na sopran, kontratenor, flet, wiolonczelę i organy.

11.G.Faure - Fantazja op.79 cz.1 ( flet i organy)

12.J.Alain – Litanies (organy)

 

Poleć na:
Podaj adres email osoby, której chcesz polecić artykuł::
Podaj imię polecającego::
Podaj swój adres email:
02
Maj 2024
PoWtŚrCzPtSoNd
29301
2
3
4
5
6
7
8
9
1011
12
13
14
15
16
17
1819
20
21
22
23
2425
26
27
2829
30
3112
Polecane galerie i media
Newsletter
Bezpieczne płatności realizuje dotpay.pl

Miasto RaciborzPowiat RaciborzPWSZProgram Dom Kultury+ Inicjatywy Lokalne Narodowego Centrum KulturyNasz RaciborzRaciborznowiny portalLogo VanessaBank SpółdzielczyNowinyKonkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The best OFF”
RCK © 2011 Wszystkie prawa zastrzeżone Raciborskie Centrum Kultury, 47-400 Racibórz, ul. Chopina 21, tel. 32 415 31 72, tel./fax 32 415 25 40 Realizacja: Margomedia
Portal www.rck.com.pl wykorzystuje pliki cookies, czyli tzw "ciasteczka". W przypadku braku akceptacji korzystania z plików cookies prosimy o opuszczenie strony.
Zamknij